مقالات آرشیو خبر ها
چرا باشگاه های اروپایی باید به دنبال جذب فرناندو یورنته باشند ؟

چرا باشگاه های اروپایی باید به دنبال جذب فرناندو یورنته باشند ؟

"ما ستاره های تیم خود را نمی فروشیم ، مگر اینکه خود بازیکنان تقاضای انتقال به تیم دیگر را بدهند." مدیر باشگاه یوونتوس ، جوزپه ماروتا چند روز پیش این جمله را به خبرنگاران اعلام کرد ، جمله ای که به نظر بیشتر شامل پول پوگبا و آرتورو ویدال ، ستاره هایی که مدت هاست به باشگاه های دیگر لینک شده اند ، باشد. هفته گذشته ماروتا از اتمام نقل و انتقالات برای یوونتوس صحبت کرد ولی اذعان داشت که اگر بازیکنی به دنبال جدایی از بانوی پیر باشد ، باشگاه به خواسته اش احترام می گذارد.

یکی از بازیکنانی که احتمال خروجش از یوونتوس وجود دارد ، فرناندو یورنته است. این اسپانیایی خوش قد و قامت دو سال پیش به تیم تورینی پیوست و در 54 بازی لیگ در ترکیب اولیه قرار گرفت. به هر نحو ، غالبا اینطور به نظر می رسید که این بازیکن سی ساله یک نقطه مکث برای باشگاه ایتالیایی بود . 23 گل در لیگ بازگشت بدی به نظر نمی رسد ، اما به هر حال برای قهرمان سری آ راضی کننده نبوده است ، مخصوصا در دوران حضور مکس آلکری. این سرمربی ایتالیایی بیشتر از زوج کارلوس توز و آلوارو موراتا در نوک پیکان حمله خود بهره می برد و حالا با جدایی توز و پیوستنش به بوکاجونیورز و جذب پائولو دیبالا و ماریو ماندژوکیچ و قطعی کردن قرارداد سیمون زاتزا ، شانس حضور یورنته در ترکیب به مراتب کمتر شده است.

در حال حاضر یوونتوس 6 مهاجم دارد ، کینزلی کومن جوان ششمین مرد خط حمله محسوب می شود. هرچند که احتمالا این فرانسوی 19 ساله برای کسب تجربه بیشتر به تیم دیگر منتقل شود ، اما باشگاه به نظر نیازی به حضور یورنته در ترکیبش ندارد. حضور ماندژوکیچ در ترکیب یوونتوس به نوعی یورنته را تبدیل به بازیکن مازاد می کند. هرچند که جای هیچ تعجبی نیست که باشگاه های مختلف به یورنته لینک شده باشند.

یورنته خصوصیات فیزیکی مناسب برای کسب موفقیت در ترکیب تیم هایی که از تک مهاجم در سیستم 1-3-2-4 و یا 3-3-4 استفاده می کنند را داراست. با اینکه دو سال پیش یورنته فوتبال اسپانیا را ترک کرد ، ولی با این حال فقط دو بازیکن هستند که تعداد گل با ضربه سرشان بیش از یورنته است . کریستیانو رونالدو با 35 گل و آریتز آدوریز با 29 گل ، یورنته 26 گل با ضربه سر به ثمر رسانده است. به این دو سال می توان سال آخر پر حاشیه اش در اتلتیک بیلبائو را اضافه کنید ، جایی که فرناندو با خودداری از تمدید قرارداد ، تنها چهار بازی انجام داد.

در عین حال ، طی دو فصل گذشته در سری آ ، یورنته بیشترین گل با ضربه سر را به ثمر رسانده ، 9 گل. او مهاجم نوکی است که مشخصا بلندترین قد را دارد ، 195 سانتی متر. برای هر تیمی که ارسال از جناحین جزء تاکتیک های موثر تیم است ، این مهاجم پرتجربه می تواند انتخابی ایده آل باشد. جایی که طبق بررسی های آماری "WhoScored" نقطه اتکای این بازیکن "ضربات سر" او است. صرف نظر از فوتبال بر مبنای مالکیت توپ در تیم تاتنهام این تیم به دنبال جذب فرناندو یورنته است.





این اولین باری نیست که تاتنهام به جذب یورنته تمایل نشان داده است و این نشان می دهد که یورنته هدفی جدی برای این تیم لندنی است. هیچ شکی وجود ندارد که مائوریسیو پوچتینو به دنبال فروش امانوئل آدبایور و روبرتو سولدادو است و قطعا تاتنهام نیازمند جذب یک بازیکن تهاجمی به عنوان مکمل هری کین است.

با اینکه تاتنهام انتخاب اول یورنته نیست ، اما فرناندو نسبت به یوونتوس شانس بیشتری برای حضور در ترکیب تاتنهام دارد. با توجه به جذب کیران تریپیر از برنلی -بازیکنی که با 91 ارسال دقیق بهترین رکورد در 5 لیگ برتر اروپا را در اختیار دارد- توانایی یورنته در استفاده از ضربات سر نیز قطعا به طور بهینه استفاده خواهد شد. با توجه به جدایی احتمالی کریستین بنتکه از جمع تاتنهام ، جذب یورنته صرف نظر از سن او ، انتخاب مناسبی به نظر می رسد.

تاتنهام تنها تیم لینک شده به یورنته نیست ، سویا ، پورتو و موناکو نیز هر یک تمایل به جذب یورنته دارند. هر یک از این سه تیم به دنبال پر کردن جای خالی کارلوس باکا ، جکسون مارتینز و دیمیتار برباتوف هستند. در کنار این تیم ها رئال مادرید هم حضور دارد ، تیمی که اخیرا خبر درخواست رافائل بنیتز برای جذب یورنته را تکذیب کرده است. شهرت یورنته به تنهایی موجب می شود که انتقال او با مبلغ قابل توجعی انجام شود و به نظر این اتفاق می تواند به یوونتوس برای جذب دیگر انتخاب هایش در این تابستان کمک کند.

یک باشگاه باید قهرمان سری آ را مجاب به فروش یورنته کند ، در عین حال این باشگاه باید از ترکیبی بهره ببرد که یورنته بیشترین بازدهی را در آن دارد ، ترکیبی با تک مهاجم. او نشان داده که می تواند عملکرد خوبی را در کنار یک مهاجم مکمل دیگر نیز انجام دهد ، اما خصوصیات او بهترین نمایش را در ترکیبی دارد که یک بازیکن دونده پشت و یا کنار او قرار گیرد ، به گونه ای که او برای مکملش موقعیت سازی کند -خصیصه ای که در WhoScored برای او در نظر گرفته شده- و یا از ارسال ها به محوطه جریمه استفاده کند.

به نظر دوره دو ساله حضور او در تورین پایان پذیرفته باشد و با توجه به تعدد انتخاب برای آلگری در ترکیب تهاجمی بانوی پیر ، یورنته به تیم دیگری منتقل شود. تیم های مختلف نیز شرایط یورنته را زیر نظر دارند تا طی هفته های آینده در صورت امکان او را به ترکیب خود اضافه کنند . خصوصیات یورنته نیز موید این است که او می تواند مهره ای قابل اتکا در ترکیب تیم های زیادی از اروپا باشد.

" انجمن هواداران باشگاه یوونتوس "


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
سهیل شناس خوش
سهیل شناس خوش«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: